.:Napęd prędkościomierza:.

We wszystkich motorowerach Simson prędkościomierz napędzany jest przez wałek główny skrzyni przekładniowej. Przełożenie przekładni śrubowej prędkościomierza odpowiada jest dobrane w ten sposób, że odpowiada jednemu metrowi drogi pokonanej przez pojazd. Chcąc zachować prawidłowość wskazań prędkościomierza, w przypadku zamiany koła łańcuchowego na mniejsze, należy również wymienić koła przekładni śrubowej.
Każdorazowo po pokonaniu 3000 km oba koła muszą być smarowane. W przypadku silnika M53, po zdjęciu pokrywy iskrownika-prądnicy należy zdjąć pierścień sprężysty, a koło wraz z podkładką łożyskową wyciągnąć. Koło o zębach śrubowych w silnikach M501/701 jest przytrzymywane do wałka głównego przez sprężynujący zacisk. Należy unikać nadmiernego lub zbyt częstego smarowania przekładni śrubowej prędkościomierz, zwłaszcza w przypadku silników M501/701. Środek smarujący bowiem przenoszony przez obracający się wałek do mechanizmu pomiarowego, powodując jego uszkodzenie


Copyright© by Admin 2004