.:Układ ładowania:.

Układ ładowania zapewnia automatyczne uzupełnianie stanu naładowania akumulatora podczas jazdy. Wytwarzany przez iskrownik-prądnicę prąd przemienny jest prostowany przez diodę i doprowadzany do akumulatora. W przypadku nowego typu skuterów wartość prądu ładowania jest regulowana elektronicznie, zależnie od stopnia naładowania akumulatora. Warunkiem prawidłowego funkcjonowania takiego układu jest istnienie w instalacji napięcia nie niższego niż 4,5 lub 9 V. W przypadku niższych wartości nie jest bowiem możliwe prawidłowe działanie tyrystora, co jest przyczyną przerwy w dopływie prądu ładowania. W takim przypadku jedynym wyjściem jest wykorzystywanie zewnętrznego źródła prądu. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że uruchomienie skuterów SR50/SR80, w których zdemontowano akumulator jest możliwe jedynie wtedy, gdy zostaną zwarte przewody dodatni i ujemny akumulatora. W przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia elektronicznego układu ładowania i sterowania kierunkowskazami. Wartość prądu ładowania w modelach S51/S70 podczas jazdy w dzień wynosi około 2 A, a po włączeniu świateł pozycyjnych tylnych jedynie 1,4 A.
Akumulator 6 V stosowany w wersji SR50 B jest ładowany prądem 5 A, natomiast akumulator wersji CE jest ładowany przez zamontowany na owiewce przed silnikiem oddzielony prostownik !2-woltowego układu ładowania prądem, o maksymalnej wartości 2,5 A. 
Naprawy elektronicznych układów ładowania powinny być dokonywane jedynie przez wyspecjalizowane warsztaty naprawcze. Dławik światła pozycyjnego tylnego w większości wersji modelu S51 oraz w modelu S70 jest zblokowany z układem ładowania. Zadanie jego polega na zabezpieczeniu światła tylnego pozycyjnego, jak również oświetleniu prędkościomierza, przed przeciążeniem, powodowanym przez 21-watową cewkę. Ze względu na taki sposób, połączenia podczas włączeniu światła "stop" przygasną również i te odbiorniki.


Copyright© by Admin 2004